Sesiune de instruire
„Spete, interpretari
si solutii in domeniul Achizitiilor Publice”
Denumire Program: Sesiune de Instruire "Spete, interpretari si solutii in domeniul achizitiilor publice".
Durata: 3 zile (Luni - Joi, 16.30 - 19.30)
Locul de desfasurare: Sediul CCIA Timis - Centrul Regional de Afaceri, B-dul Eroilor de la Tisa, Nr. 22, Timisoara
Documente necesare: Copie CI
Pret: 650 + TVA
- Red. 10% membrii CCIAT
- Red. 10% absolventii cursului "Expert achizitii publice", absolvit in cadrul CCIA Timis
Adresabilitate:
Sesiunea de instruire se adreseaza expertilor in achizitii publice ,
practicieni, atat din cadrul autoritatilor contractante, cat si operatorilor
economici.
Tematica:
Vor fi abordate probleme
dificile si solutii, privind:
• Criterii de calificare si
selectie; motive de excludere a ofertantului;
• Entitati pe capacitatile carora se bazeaza un ofertant: tert sustinator si/sau subcontractant;
• Documentul european de achizitie
unic (DEAU), in toate formele sale; criterii de atribuire a contractului de
achizitie publica;
• Rolul factorilor de evaluare in cadrul contractelor cu o componenta de
servicii intelectuale; subcontractarea; atribuirea contractelor sau organizarea
concursurilor de solutii cu o valoare estimata mai mare decat pragurile mentionate.
• Contracte exceptate de la aplicarea procedurilor de achizitii publice clasice
si sectoriale; Dosarul achizitiei: Raportul procedurii de achizitie.
Interpretari in modificarea contractului de achizitie publica: clauze de
revizuire; optiuni; revizuirea pretului contractului de achizitie publica;
modificari substantiale vs. modificari nesubstantiale; inlocuirea contractantului;
plata directa a subcontractantului.
• Situatiile imprevizibile in care contractul de achizitie publica se impune a
fi adaptat in vederea asigurarii unui echilibru al prestatiilor reciproce ale partilor:
• Modificari legislative sau acte administrative emise de catre autoritatile
publice care au ca obiect instituirea, modificarea sau renuntarea la anumite taxe/impozite
locale, al caror efect se reflecta in cresterea/diminuarea costurilor pe baza
carora s-a fundamentat pretul contractului;
• Modificarea normativelor tehnice dupa incheierea contractului de achizitie
publica care influenteaza si impune redimensionarea elementelor ofertate si
pretul contractului, cu conditia incadrarii in procentele aferente modificarilor
nesubstantiale prevazute de lege;
• Situatia in care durata de derulare a procedurii de atribuire a contractului
de achizitie publica/sectoriala se prelungeste peste durata de valabilitate a
ofertei stabilita initial prin documentatia de atribuire;
• Situatia in care durata de indeplinire/executare a contractului se prelungeste
peste termenele stabilite initial in respectivul contract, din motive care nu
se datoreaza culpei contractantului; actualizarea, in acest caz, se aplica cu
conditia ca operatorul economic sa nu fi incasat contravaloarea actualizarii
costurilor cu titlu de daune-interese.
• Realizarea unui DUAE; incarcarea documentelor; integrarea unui DUAE in
SICAP; corelarea cu fisa de date a achizitiei; derularea unei proceduri de
atribuire on- line; actiuni intreprinse in faza de publicitate a unui anunt.
• Planificarea/pregatirea
procesului de achizitii publice; Proceduri de atribuire;
Valoarea estimata; Instrumente si
tehnici speciale; Subcontractarea.
Completarea DUAE –
Documentul Unic de Achizitie European;
Certificatele de participare se elibereaza in maxim 30 de zile de la finalizarea sesiunii.
Informatii si inscrieri:
Directia Formare si Perfectionare Profesionala a CCIAT
Centrul Regional de Afaceri Timisoara
B-dul Eroilor de la Tisa, nr. 22, cam.115
Tel.: Tel.: 0720 444 120
E-mail: cmates@cciat.ro